DNEVNA SVJETLOST JE POTREBA, A NE LUKSUZ


Provodimo 90% vremena u zatvorenom prostoru, a doslovno ne postoji zamjena za sunčevu svjetlost koja bi nas zaštitila od negativnih posljedica izazvanih nedostatkom izlaganja svjetlosti. 


Čak i najjače umjetno osvjetljenje ne može nadomjestiti dnevnu svjetlost koja nas održava zdravim. Naučna istraživanja su dokazala povezanost između nedostatka dnevne svjetlosti i niza fizičkih i mentalnih problema. Zapravo, stručnjaci procjenjuju da 15% svjetske populacije pati od različitih nivoa poremećaja SAD (sezonski afektivni poremećaj ili zimska depresija), a taj se trend povećava s povećanjem geografske širine.  

Postoje i mnogi drugi zdravstveni problemi koji su povezani s nedostatkom odgovarajuće dnevne svjetlosti. Na primjer, nedostatak vitamina D, koji je povezan s problemima kao što su zamor, umor i povećana podložnost oboljenjima. Morate boraviti vani da bi vaše tijelo bilo izloženo sunčevoj svjetlosti koja omogućava proizvodnju vitamina D, a u Evropi i drugim sjevernim zemljama trebate boraviti vani tokom ljeta. Pored toga, umjetno svjetlo može poremetiti naš biološki sat, što može dovesti do problema s koncentracijom, povišenog krvnog pritiska i drugih problema.

SIMPTOMI

Iako posljedice nedostatka dnevne svjetlosti nisu vidljive golim okom, svejedno se moraju shvatiti ozbiljno. Naš metabolizam treba dnevnu svjetlost da bi funkcionirao pravilno, tako da su opći umor i problemi sa snom česti simptomi Poremećaj spavanja povezan je s problemima kao što su stres, depresija, srčana oboljenja, povećana podložnost infekcijama.

RJEŠENJA

Kada govorimo o uvođenju više dnevne svjetlosti u svakodnevni život, za većinu ljudi radi se o reagiranju na problem za koji nisu znali da postoji. Zato može biti teško motivirati se. Ali zapamtite, problemi su stvarni i njihovo rješavanje može dramatično poboljšati kvalitetu života općenito.

Naučno je dokazano da veće izlaganje dnevnoj svjetlosti poboljšava i fizičko i mentalno zdravlje, tako da vam donosimo neke sitne, jednostavne promjene koje možete napraviti danas:

1.


Slijedite (prirodnu) svjetlost

Osvijetlite svoj dom i radno mjesto sa što više dnevne svjetlosti. Umjetno svjetlo ne može imitirati kvalitete sunčeve svjetlosti, koja djeluje kao prirodni antidepresiv, pa pokušajte iskoristiti dnevnu svjetlost kao svoj primarni izvor svjetlosti i po potrebi je dopunite umjetnim svjetlom. Pored toga, pomjerite trpezarijski sto ili radni sto bliže prozoru.

2.


Prošetajte

Izađite van kad vam se pruži prilika i pokušajte redovno protegnuti noge. Većina naučnika se slaže da je izlaganje dnevnoj svjetlosti dva sata dnevno odličan način da poboljšamo mentalno zdravlje.

3.


Uhvatite ritam

Organizam se može uskladiti s takozvanim 24-satnim ritmom spavanja, rada i zabave uz pravilno izlaganje svjetlosti i tami. Ako je moguće, orijentirajte spavaće sobe, posebno spavaće sobe adolescenata i mladih koji imaju odgođeni biološki sat i često imaju problema s ustajanjem ujutro, tako da budu istočno, prema jutarnjem suncu.

IMAJTE NA UMU ŠIRU SLIKU

Pored novih svakodnevnih rutina, važno je iskoristiti prilike da načinite suštinske promjene klime vašeg doma. Provodimo 90% vremena u zatvorenom prostoru, a 2/3 tog vremena provodimo u svom domu, tako da je to savršeno mjesto da počnete poboljšavati svoj život u zatvorenom prostoru.

 

Poboljšajte svoj postojeći prostor

Razmislite kako možete „unijeti sunce unutra” tako da imate više dnevne svjetlosti unutar doma. S obzirom da nas većina živi u urbanim sredinama, u određenoj mjeri smo se otuđili od prirode. Potražite prozore ili vrata koja povećavaju količinu dnevne svjetlosti u prostoriji – imajte na umu da svjetlo iz krovnog prozora pruža više dnevne svjetlosti od standardnog prozora.

Proširujte prostor na pravilan način

Dodavanje dodatnih kvadrata vašem domu odličan je način za poboljšanje života u zatvorenom prostoru. Razmotrite renoviranje ili proširenje potkrovlja i dajte prednost rješenjima koja unose svjež zrak i dnevnu svjetlost.

Selidba

Kada tražite novi dom, imajte na umu da starije nekretnine mogu imati probleme koji će utjecati na klimu u zatvorenom prostoru. Na primjer, provjerite pružaju li prozori dovoljno dnevne svjetlosti. Ako ne pružaju, razmotrite ugradnju dodatnih prozora ili vrata. Također, kada dođete do faze preuređenja, odaberite svjetliju zidnu boju. To će stvoriti reflektujuće površine koje će bolje reflektovati svjetlost u vašem domu.


DNEVNA SVJETLOST MOŽE POBOLJŠATI SPOSOBNOST UČENJA VAŠE DJECE ZA 15%

Naučno je dokazano da učionice koje su dobro osvijetljene dnevnom svjetlošću omogućavaju učinkovitije učenje nego slabo osvijetljene učionice. Nema razloga zašto prednosti ne bi vrijedile i za dom i radno mjesto.

ŠTA JA MOGU UČINITI?

Postoje mnogi načini postizanja bolje kvalitete zraka i puštanja dnevne svjetlosti u vaš dom. Neki su brzi i jednostavni, dok drugi zahtijevaju nešto više vremena, ali pružaju stabilna dugoročna poboljšanja.