SKRIVENA SNAGA DNEVNE SVJETLOSTI


Dnevna svjetlost može donijeti mnogo više od dobrog raspoloženja. Izlaganje dovoljnoj količini dnevne svjetlosti ima dokazane fizičke i psihološke koristi za djecu.


Francusko ispitivanje iz 2012. godine u kojem je učestvovalo preko 2000 djece iz cijele Evrope utvrdilo je da je dnevna svjetlost u učionici poboljšala rezultate učenika na testovima iz matematike i logike za do 15%. Kombinacija prozora okrenutih ka jugu i učinkovitih roletni učinila je djecu sretnijom i produktivnijom.

Ovi rezultati pružaju jasan dokaz da je izlaganje djece dovoljnoj količini sunčeve svjetlosti i neophodno i korisno. Roditeljima ova informacija može poslužiti kao odlična motivacija za preuređenje životnog prostora i iznalaženje novih načina i mjesta za provođenje vremena s djecom.

SIMPTOMI

U modernom dobu digitalne zabave za mlade može biti korisno da odvoje vrijeme za jednostavnije užitke kao što je divan osjećaj sunčeve svjetlosti. Međutim, činjenica je da neadekvatna direktna ili indirektna dnevna svjetlost može dovesti do nedostatka vitamina D, poremetiti biološki sat kod djece i utjecati na njihovo opće raspoloženje i sposobnost koncentracije.

RJEŠENJA

Postoje određeni jednostavni i praktični koraci koji vam mogu pomoći da vaša djeca dobiju količinu dnevne svjetlosti koja im je potrebna.

1.


Otvorite (svoju) kuću

Pobrinite se da u svoj dom unesete što više dnevne svjetlosti. Idealno bi bilo da zavjese i roletne potpuno otvorite danju. Ako vaše dijete ima radni prostor ili radni sto, pomjerite ga bliže prozoru.

2.


Pronađite pravi smjer

Organizam se može uskladiti s takozvanim 24-satnim ritmom spavanja, rada i zabave uz pravilno izlaganje svjetlosti i tami, a ni djeca nisu izuzetak. Ako je moguće, orijentirajte dječje spavaće sobe istočno prema jutarnjem suncu. Ovo je posebno korisno za adolescente i mlade koji imaju odgođeni biološki sat i često imaju problema s ustajanjem ujutro. Također se pobrinite da zavjese ili roletne sprječavaju prodor svjetlosti u sobu noću.

3.


Izađite van i krećite se

Podstičite djecu da izađu van i igraju se kad god imaju priliku. Ne samo da su prisutne fizičke koristi vježbanja, već se i većina naučnika slaže da od 30 minuta do dva sata dnevne svjetlosti može značajno poboljšati mentalno zdravlje.

IMAJTE NA UMU
ŠIRU SLIKU

Pored novih svakodnevnih rutina, važno je iskoristiti prilike da načinite suštinske promjene klime vašeg doma. Provodimo 90% vremena u zatvorenom prostoru, a 2/3 tog vremena provodimo u svom domu, tako da je to savršeno mjesto da počnete poboljšavati svoj život u zatvorenom prostoru.

 

Poboljšajte svoj postojeći prostor

Razmislite kako možete „unijeti sunce unutra” tako da imate više dnevne svjetlosti unutar doma. S obzirom da nas većina živi u urbanim sredinama, u određenoj mjeri smo se otuđili od prirode. Potražite prozore ili vrata koja povećavaju količinu dnevne svjetlosti u prostoriji – imajte na umu da svjetlo iz krovnog prozora pruža više dnevne svjetlosti od standardnog prozora.

Proširujte prostor na pravilan način

Dodavanje dodatnih kvadrata vašem domu odličan je način za poboljšanje života u zatvorenom prostoru. Razmotrite renoviranje ili proširenje potkrovlja i dajte prednost rješenjima koja unose svjež zrak i dnevnu svjetlost.

Selidba

Kada tražite novi dom, imajte na umu da starije nekretnine mogu imati probleme koji će utjecati na klimu u zatvorenom prostoru. Na primjer, provjerite pružaju li prozori dovoljno dnevne svjetlosti. Ako ne pružaju, razmotrite ugradnju dodatnih prozora ili vrata. Također, kada dođete do faze preuređenja, odaberite svjetliju zidnu boju. To će stvoriti reflektujuće površine koje će bolje reflektovati svjetlost u vašem domu.


DJEČJE SOBE SU ČESTO NAJZAGAĐENIJE PROSTORIJE U KUĆI

Otrovne čestice, CO2 koji izdišemo – dječje sobe često sadrže najvišu koncentraciju štetnih čestica u kući.

ŠTA JA MOGU UČINITI?

Postoje mnogi načini postizanja bolje kvalitete zraka i puštanja dnevne svjetlosti u vaš dom. Neki su brzi i jednostavni, dok drugi zahtijevaju nešto više vremena, ali pružaju stabilna dugoročna poboljšanja.